Диллерство в малому бізнесі

диллерство

*

Створюючи свій малий бізнес можна піти декількома шляхами, або ж реально створювати бізнес самостійно, так сказати з нуля з організацією повного циклу або почати організовувати бізнес з ідеї яка має на увазі наявність готового бізнес процесу, тобто варіант створення бізнес ніби з «чорного ходу». При цьому варто відзначити, що більшість бажаючих почати свій власний бізнес з нуля і без наявності стартового капіталу останній так сказати обхідний варіант створення власного бізнесу не розглядають взагалі і найцікавіше по самим різним причинам. І так в якості альтернативного варіанту для організації малого бізнесу є диллерство.

Для початку варто розглянути, чому багато хто з початківців відмовляються від використання диллерства для старту власного бізнесу і наскільки виправдано та головне реально використання самого диллерства в якості стартової площадки для організації власної справи.

Основні причини, за якими диллерство не є гарною ідей для малого бізнесу з точки зору більшості бізнесменів-початківців:

Причина перша, диллерство передбачає організацію бізнесу на «дядю», тобто фактично такий бізнесмен не є окремою повноцінною одиницею бізнес процесів і змушений підкорятися строгим та часом дуже обмежує рамками встановлених самим постачальником. Для великої кількості початківців такі обмеження є тим фактором, який просто викреслює дилерську схему з можливих варіантів по створенню бізнесу.

Причина друга не можливість знайти пропозиції по дилерським схемам, яке можна було б реалізувати на практиці.

Як бачимо причини різні, по суті та можна сказати навіть взаємовиключні, тобто одні не можуть знайти диллерство, а інші просто не готові змиритися з обмеженнями.

Тепер перейдемо до більш актуальним і реальним оцінками диллерства і дилерських схем для малого бізнесу. Спочатку необхідно визначитися, що ж таке диллерство:

Дилер (розповсюджувач, продавець) – це фізична або юридична особа, яка закуповує оптом продукцію компанії, а продає її в роздріб або дрібним оптом.

Але таке просте визначення не розкриває всієї суті самого диллерства, адже за фактом будь-який торговець тим і займається, що продає свою продукцію, при цьому він може торгувати як оптом, так і в роздріб. Головна ж відмінність дилера від звичайного торговця полягає у взаєминах між безпосередньо дилером і компанії постачальника продукції. Тобто повноцінні договору дилерського співробітництва припускають наявність певних зобов’язань, як з боку постачальника (дистриб’ютора) так і з боку продавця (дилера). Варто зазначити, що в кожному окремому випадки умовах таких взаємин регулюються окремими договорами (типових форм немає) разом з тим є спільні ознаки. Тобто диллерство передбачає:

  • - Торгівлю певним товаром при цьому дотримуючись певної збутової політики дистриб’ютора або ж виробника,
  • - Найчастіше і дотримуючись цінову межу при реалізації товару. Грубо кажучи, дилер продає товар, за заздалегідь обумовленою ціною маючи свою встановлену націнку, при цьому, як правило, рівень такої націнки може рости з оборотами, наприклад, при реалізації 10 одиниць продукції 20%, а от при реалізації 100 одиниць 25% і так далі
  • - З іншого боку дилерську угоду, як правило, передбачає реалізацію даними товаром тільки однієї особи (дилера) в певному регіоні.
  • - Часто жорстко визначаються обсяги продукції під реалізацію, тобто згідно більшості дилерських договорів необхідно викуповувати мінімальний обсяг продукції кожного місяця, тобто існує план реалізації;
  • - Звичайно ж, передбачені й негласні обмеження по торгівлі конкуруючими товарами, найчастіше такі пункти не прописані, але варто зайнятися торгівлею продукцією іншої марки, як тут же позбавляєшся дилерського договору.

*

Як видно з основних аспектів відразу ж можна визначитися з колом негативних сторін створення власного бізнесу на дилерських схемах:

  • - Необхідність наявності торгового досвіду, а ще краще реальної торгової точки, в більшості випадків вимагають, щоб дилер викуповував певний обсяг продукції;
  • - Як правило, необхідний стартовий капітал, на початкових стадіях з дилерами працює по передоплаті, так що як про бізнес з нуля говорити дуже важко, хоча бувають і виключення;
  • - Обов’язкова наявність досвіду в сфері просування товарів, досвід роботи торговцем;
  • - Наявність власного обладнання обов’язково, тобто склад, автомобіль і так далі проблеми дилера;

- Але найголовніше, за великим рахунком просуваючи товар і створюючи певні напрацювання або рекламу даної продукції, бізнесмен не створює повноцінний власний бізнес. Адже є безліч прикладів, коли або ж сам дистриб’ютор або виробник відкривав своє пряме представництво в регіоні (у мене особисто такий досвід був у співпраці з великої пивною компанією, яка спершу, уклала дилерську угоду, а потім просто запропонувала працювати на них і розірвала дилерський договір ). Тобто весь бізнес будуватися на довірі між двома сторонами і як правило постраждалим завжди виходить дилер, як менш захищена сторона. Особливо ризики збільшуються зараз, коли розвиток інституції торгових представників великих дистриб’юторів просто підміняють дилерів на багатьох торгових ринках.

З іншого боку існує і ряд позитивних якостей при диллерской торгівлі:

- Можливість почати торгівлю не маючи власне товару, часто можна використовувати систему віддалених продажів. Тобто покупцеві пропонуються зразки а після прийняття рішення про покупку товар приходить протягом доби або двох. Це за умови навіть роботи по передоплаті;

- У випадку успішного співробітництва хороший дилер без праці може вибити товарний кредит, що в свою чергу може, звичайно, при правильному розрахунку, послужити і щодо безкоштовним кредитом для створення свого повноцінного бізнесу;

- Наявність рекламної продукції та проведення різноманітних акцій лягати в чому на самого виробника, просувати продукцію необхідно, але витрати лягають на іншу кишеню.

Звичайно, список і негативних сторін і позитивних диллерства можна продовжити, але основні описав все. Моя особиста думка з приводу диллерства однозначне використовувати дану схему для заробляння грошей необхідно, але при цьому дилерство має стати не основою бізнесу, а одним з видів доходів. При цьому найголовніше увагу варто звертати на диллерство тільки в окремих галузях або сегментах ринку, наприклад, диллерство на ринках продуктів харчування це утопія, а ось будівельний ринок дуже навіть перспективний. Ну а там як власне і по будь-якому іншому приводу вирішувати Вам.

Не забувайте підписатися на блог про реальних і перспективних ідеях малого бізнесу з нуля попереду кілька реальних історій про дилерських схемах. Також не забудьте зазначити статтю, натиснувши кнопочку поділитися або +1 в кінці статті. Заздалегідь спасибі.

На цьому все. Нагадаю, що приєднавшись до групи « Про бізнес ідеї для України » Ви зможете отримати безкоштовну консультацію з питань створення нового бізнесу, ідей для власної справи, пошуку інвесторів та оподаткування. Бажаю успіхів у бізнесу.
На ту же тему
  • Що таке брокерська компанія
  • Як заробити додаткові гроші
  • Бізнес у провінції
Поделитесь своим мнением

Підпишіться на блог та отримуйте всю нову інформацію першими

Про бізнес ідеї, кредити та банки Всі матеріали опубліковані виключно в цілях ознайомлення. Використання матеріалів можливе лише при умові розміщення індексованого посилання на сайт http://ideya-biznesa.pp.ua Про бізнес ідеї, кредити та банки 2012 - 2014 роки
Про бізнес ідеї, кредити та банки © 2016 ·   Вход   · Тема сайта и техподдержка от GoodwinPress Наверх