Відкриваємо власний продуктовий магазин

Продуктовий магазин як панацея для малого бізнесу або ж

Практика показує, що із загальної кількості людей, які прагнуть до відкриття власної торгової точки приблизно 60% замислюється саме про продуктовий магазин, ще 20% говорять про крамницю на ринку і тільки 20% шукають можливості заробити на інших видах роздрібної торгівлі. Таке розділення звичайно умовне і залежно від регіону показники трохи міняються, але в цілому по країні величезною популярністю користується ідея відкриття саме продуктової крамниці. Причина такої величезної популярності цього напряму роздрібної торгівлі досить банальна – адже їсти люди будуть завжди і, як наслідок, товарообіг в даній ніші хоч і схильний до спадів, але в цілому об’єми реалізації в натуральних показниках приблизно однакові. Коливання відбуваються за рахунок зміщення пріоритетів з дорогих на дешевші сегменти товарів.

 *

         В той же час необхідно пам’ятати, що роздрібна торгівля, хоча таке ж можна сказати і про оптову торгівлю, продуктами харчування на сьогодні є найбільш конкурентним сегментом ринку роздрібних продажів. Як наслідок, відкриваючи продуктовий магазин необхідно пам’ятати про те, що планування для Вас і Вашого продуктового магазину є синонімом слова успіх. Саме по цьому питанню “як відкрити свій продуктовий магазин” перетворюється на складання повноцінної стратегії розвитку  продуктової торгової точки. Якщо не займатися таким плануванням, то вірогідність відкрити успішний продуктовий магазин стрімко наближується до нуля.

         З чого починати при відкритті магазину продуктів?

ЕТАП ПЕРШИЙ У ВІДКРИТТІ МАГАЗИНУ ПРОДУКТІВ.

         Визначаємося з бажаним місцем організації магазину і починаємо відбір потенційних точок оренди. Звичайно може бути і інша ситуація, коли приміщення є, то переходимо відразу ж на другий етап. Виходячи з потенційних місць розміщення Вашого магазину, обкреслюємо приблизне коло покупців.

         На цьому етапі можна виділити декілька основних форматів:

  • невеликі приміщення в глибині спальних районів. Власне такий варіант це найпростіший спосіб відповісти, як відкрити маленький продуктовий магазин. Як правило, покупцями таких продуктових магазинів є жителі найближчих 10-12 будинків. Такі покупці беруть, як правило, товари повсякденного попиту – ковбаса (середньої і нижньої ціновій категорії),  хліб, молочні продукти, спиртні напої і сигарети. Сума середнього чека в таких магазинах невелика, але з іншого боку попит стабільний, що дає можливість досить точно прогнозувати об’єми реалізації. Варто відмітити, що за наявності в найближчому оточенні конкурента привабливість відкриття такого магазину продуктів падає.

Порада, якщо ви вирішили відривати продуктовий магазин і в районі вже є подібна торгова точка, подивіться і об’єктивно її оцініть. Успішний старт буде можливий тільки у тому випадку, якщо покупцям буде запропоновано щось краще.

  • відносно великі торгові точки з площею в 100 і вище квадратів, усередині кварталів. Ваш продуктовий магазин з розміром більше 100 квадратів це вже реальний міні супермаркет (ніколи не подобалася ця назва). Основною фішкою такого магазину може стати розподіл площ по формату самообслуговування (ніяких прилавків і продавців по формату дрібних магазинів). Практика роздрібної торгівлі показує, що середній чек у форматі невеликого магазину з прилавком і невеликого магазину з самообслуговуванням відрізняється в два рази, на користь останнього. Правда такий підхід вимагає більш серйозного стартового капіталу для відкриття навіть маленького продуктового магазину з самообслуговуванням.

Порада, формат відносно великих магазинів з самообслуговуванням усередині кварталів, тобто без прив’язки до транспортних розв’язок частенько виявляються збитковими. Основним чинником ризику у такому разі служить наявність конкурентів і невелика кількість покупців. Перед відкриттям торгової точки треба дуже ретельно проаналізувати передбачуваний потік покупців.

  • невеликі продуктові магазини біля транспортних розв’язок. Категорія покупців і власне середній чек в даних торгових точках істотно відрізняється від аналогів усередині кварталів. Тут велику частку займають разові покупки, сигарети, плюс спиртні напої. Основний мінус такої точки це наявність величезної кількості конкурентів різних форматів. У більшості випадків точки допомагає вижити тільки наявність якихось унікальних особливостей, приміром, чи продаж свіжої випічки чи великий асортимент м’ясних напівфабрикатів таке інше. Правда не варто замикатися тільки на хлібі. Такою особістю може стати наявність продукції невеликого коптильного цеху і так далі, тобто говоримо про унікальний товар як привабливу рису маленького магазинчика. Так що перш ніж відповідати на питання «як відкрити свій маленький продуктовий магазин у розв’язки», знайдіть відповідь, «а чим він відрізнятиметься від інших подібних точок».

формати міні супермаркетів з самообслуговуванням. З розмірами більше 100 квадратів у транспортних розв’язок в якості ідеї для відкриття вашого продуктового магазину може мати право на життя, якщо подібних форматів поруч просто не існує. У іншому випадку, відкриття вдасної торгової точки вимагає серйозних фінансових вкладень і вже не відноситься до сфери малого бізнесу.

         Визначившись з місцем відкриття продуктового магазину переходимо на наступний крок.

ЕТАП ДРУГИЙ ПРИ ВІДКРИТТІ ПРОДУКТОВОЇ ТОРГОВОЇ ТОЧКИ

         На другому етапі проводимо планування початкових даних і складаємо міні бізнес-план продуктового магазину. Тим більше ми маємо основні параметри, потрібні для складання такого бізнес-плану.

  •  По-перше, ми точно знаємо скільки коштуватиме оренда, не маловажний чинник при визначенні необхідних грошей для відкриття.
  •  По-друге, ми знаємо площу і конфігурацію торгового залу та виходячи з цього можемо планувати, яке устаткування необхідно для відкриття магазину. Дуже важне питання, адже первинне устаткування це істотна частина бюджету для відкриття магазину продуктів.

Порада: визначаючись з необхідним торговим устаткуванням розділіть його на три складові частини.

  •          Перша – звичайні прилавки і стелажі, які можна виготовити на місці, при цьому замовляючи у приватників виготовлення таких вітражів постарайтеся зробити його максимально універсальним. Як би там не було, а все тече і міняється і у разі закриття торгової точки Ви повинні розуміти, що універсальне торгове устаткування легше продати і тим самим відшкодувати собі витрати.
  •          Друге – готове устаткування для Вашого продуктового магазину, говоримо про морозильні камери, прилавках і так далі. Вибираючи його, варто пам’ятати і про чинник економічності. Грубо кажучи, зважити всі за та проти дешевшого і дорожчого устаткування не лише з точки зору миттєвої вигідні за рахунок різниці в ціні, але і економії в майбутньому, за рахунок меншого споживання електрики. Як простий приклад з життя, кілька років тому ми поміняли звичайні лампочки у своєму центральному офісі (невелика двох поверхова будівля) на так званні «економки», при цьому споживання електроенергії зменшилось на 30% і вийшло, що за три місяці, усі понесені витрати окупилися, а далі пішов чистий прибуток. Так що економічність торгових вітрин та морозильників може дуже позитивно впливати на загальний рівень витрат на утримання продуктового магазину.
  •          Третє – устаткування, яке можуть надавати постачальники. В першу чергу йдеться про морозильники для напоїв, хоча бувають і інші варіанти. З одного боку це величезний плюс, але пам’ятаєте і про зворотню сторону. Постачальник, займаючи торгове місце не дозволяє використати своє устаткування для виставки “чужих” товарів, а це вже може суттєво скоротити вибір в Вашому магазині.
  •          По-третє – знаючи параметри нерухомості можна конкретніше говорити про необхідні документи для відкриття торгової точки, адже у більшості випадків в орендованому приміщенні вже пожежна сигналізації, дотримані санітарні норми і так далі. Грубо кажучи, при вдалому виборі приміщення більшість проблем з контролюючими органами вирішуються практично автоматично.

         Саме виходячи з перелічених вище чинників ми і плануємо бюджет відкриття Вашого продуктового магазину.

ЕТАП ТРЕТІЙ

*

         Визначившись з місцем і склавши бізнес-план в якому чітко видні загальна сума витрат і найголовніше знаючи, що Ви потягнете таку суму переходимо до папірців та інших занудних речей.

         Перше це реєструємо ПП або ТОВ, тут залежить як від розміру магазину так і асортименту товарів.

         Порада, постарайтеся виділити гроші на залучення юридичної фірми, якій і доручите відкриття  і оформлення усіх документів. Звичайно такий варіант трохи дорожчий, ніж бігати самому по інстанціях, але в плані втраченого часу і нервів це того не коштує. Тим більше у той час коли Ваш продуктовий магазин реєструватимуть, можна зайнятися глобальнішими питаннями оформлення інтер’єру і роботи з постачальниками.

         Відносно вибору постачальників, звичайно, часто чую фрази про те, що досить відкритися і торгові представник самі знайдуть. Це звичайно правда, але не полінуйтеся і самі обдзвоніть та об’їздіть оптові бази, насправді частину продукції можна купувати дешевше ніж запропонують приходячи в торговий зал. Варто пам’ятати, що будь-яка оптова компанія має масу дистрибутивних контрактів тієї або іншої торгової марки та як наслідок окремий асортимент у неї дешевший, а ось інша половина дорожча. Працюючи самостійно з постачальниками можна як мінімум 5-6% збільшити рентабельність роздрібної торгівлі продуктами харчування.

         На цьому ж етапі формуємо повний асортимент Вашого продуктового магазину. Варто відмітити, що на практиці вгадати з першого разу необхідну номенклатуру не можливо, так що керуйтеся принципом всього помалу, а після відкриття починайте активно експериментувати і підбирати унікальний асортимент Вашого магазину продуктів. З цієї позиції, основне це звичайно наявність унікальної пропозиції для покупців, типу свіжого хліба або домашніх пельменів і так далі, те, що дозволить саме вашому магазину продуктів виділиться серед конкурентів.

         Так само на цьому етапі обзаводимося бухгалтером і не думайте економити. Оптимально знайти працюючого бухгалтера і запропонувати йому підробіток. Кращий варіант це залучення бухгалтерського агентства по аутсортингу, але такий варіант більш дорогий. Але обійтися без нормальної бухгалтерської підтримки буде важко і що важливіше набагато дорожче після першої перевірки податкової. З цим стикався не один раз і під час перебування роботи в самій податковій і вже потім коли перейшов на іншу сторону барикади.

         Також не забуваємо про підбір персоналу. Існує помилкова думка, що вибір персоналу для магазину, особливо невеликого продуктового магазину справа абсолютно не важлива. Насправді існує тільки дві реальні можливості для невеликих магазинів продуктів виділиться:

  •        Варіант перший – запропонувати унікальну ексклюзивну групу товарів, про це вже писав.
  •    Варіант другий – запропонувати якісне обслуговування. На сьогодні наш споживач не розбалуваний ввічливими і усміхненими продавцями так що це відмінний варіант виділиться при відкритті Вашого продуктового магазину. І саме з такої точки зору найманий персонал, тобто продавець вашого магазину є обличчям того, що забезпечує лояльність клієнтів і як наслідок здатного сприяти або успіху або повному провалу торгової точки. Так що не варто недооцінювати особовий чинник в стосунках продавець і покупець. На практиці було як мінімум декілька випадків, коли продавці буквально “доводили” магазини до розорення.

         Власне після завершення цього етапу отримуємо на виході готовий і найголовніше абсолютно Ваш продуктовий магазин.

         Завершальним етапом буде саме відкриття і проведення різноманітних рекламних акцій, які вибираємо виходячи з вибраного формату продуктового магазину. Це можуть бути звичайні знижки і більше просунуті розіграші призів. В той же час не варто забувати, що відкриття продуктового магазину не повинне стати банальним відкриттям дверей з написом “відкрито”. Адже не варто забувати, що основною цінністю будь-якого продуктового магазину є його покупці, а не дизайн або асортимент і основне завдання притягнути клієнта і зацікавити покупця прийти і купити.

На цьому все. Нагадаю, що приєднавшись до групи « Про бізнес ідеї для України » Ви зможете отримати безкоштовну консультацію з питань створення нового бізнесу, ідей для власної справи, пошуку інвесторів та оподаткування. Бажаю успіхів у бізнесу.
На ту же тему
  • Випічка хлібу як успішний напрямок для малого бізнесу
  • Переробка втор сировини як новий бізнес
  • Готові бізнес ідеї з Європи
Поделитесь своим мнением

Підпишіться на блог та отримуйте всю нову інформацію першими

Про бізнес ідеї, кредити та банки Всі матеріали опубліковані виключно в цілях ознайомлення. Використання матеріалів можливе лише при умові розміщення індексованого посилання на сайт http://ideya-biznesa.pp.ua Про бізнес ідеї, кредити та банки 2012 - 2014 роки
Про бізнес ідеї, кредити та банки © 2017 ·   Вход   · Тема сайта и техподдержка от GoodwinPress Наверх