Випічка хлібу як успішний напрямок для малого бізнесу

Створення міні бізнес в традиційних ідеях

*

       Досить часто в ході опису тих або інших ідей малого бізнесу я згадую про те, що не існує  догм або на 100% робочих прийомів при виборі власного напряму. В той же час є ряд певних ” маячків”, які дозволяють знайти ту саму успішну для конкретно узятої людини. Говорячи про такі “маячки”  образно їх можна розділити на суб’єктивні і об’єктивні. Про перше, власне бажання конкретною справою, а ось об’єктивні – це ті, які підказують в якому напрямі найвигідніше починати свою справу. Одним з найбільш важливих параметрів в такій оцінкі, звичайно ж являється рівень конкуренції і перспективи зростання вибраного ринку. Зазвичай говорять “упіймати хвилю”, тому сьогодні поговоримо про один з таких напрямів для створення нового бізнесу.

         Хліб і хлібобулочні вироби, звичайно ж, не є нововведенням на вітчизняному ринку, власне як і пекарний бізнес відноситися до одного з найбільш давніх видів підприємництва на Землі. На перший погляд, все «старо як світ» і нічого цікавого по створенню власної справи з нуля, але як часто буває,  все саме цікаве ховається в дрібницях. І так два слова про нинішню ситуацію в Україні з хлібозаводами, мініпекарнями та випічкою хліба.

         Інші ідеї на тему виробництва можна прочитати тут, а по міні виробництвам є більше інформації в цьому розділі.

         Факт перший – понад 90 -95% хліба, що випікається, робиться на великих спеціалізованих хлібокомбінатах.

         Факт другий  – Україна по рівню споживання хліба і культури (говоримо про частоту його використання в повсякденному раціоні) знаходиться на лідируючих позиціях в Європі.

         Факт третій – політики та  чиновники приділяють величезну увагу ринку хлібобулочних виробів і ретельно контролюють ціни на так звані соціальні сорти хліба. Це у свою чергу призводить до двох трендів:

         По-перше, великі виробники в гонитві за прибутковістю використовують масу технологічних хитрощів для зниження собівартості і як наслідок хліб, що випікається – не смачний та не корисний.

         По-друге, з тієї ж причини власники великих підприємств значно підвищують, “задирають” ціни на елітні сорти хліба, щоб частково компенсувати низький прибуток від соціальних сортів хлібних виробів.

         Результати такої ситуації досить прозаїчні, у більшості випадків хліб не смачний і дуже дорогий. Причин, чому відбувається саме так, досить багато і я чудово розумію усі зацікавлені сторони, але в той же час такий стан речей дає шикарні можливість для більшості представників малого бізнесу, головне правильно продумати свій бізнес – міні-пекарню.

         І так в лихі 90-і в країні вже був бум на міні пекарні, думаю ті хто трохи старше його пам’ятає. Мало не в кожному підвалі відкривали міні цехи по випічці хліба, але такий бізнес не проіснував довго. Буквально за 5-6 років успішні гравці, що  зуміли розглянути перспективи, почали викупляти «безхозні» хлібокомбінати і витісняти інші мініпекарні з бізнесу. На початку нового століття ситуація трохи змінилася і в пекарний бізнес прийшли торговці зерном та борошном, які фактично за борги забирали виробництво і в якості диверсифікації бізнесу, та активно зайнялися випічкою хліба. Далі все пішло за перевіреною схемою подальшого укрупнення.

Ідеї бізнесу з Європи – нові напрямки в традиційних нішах

         Відразу закрадається питання, якщо не вийшло тоді то навіщо сунутися дрібному бізнесу в міні пекарні зараз?

         Питання правильне, просто варто трохи проаналізувати ситуацію. В Європі і США на частку великих виробників припадає  близько 30-35 % ринку, усе інше займає дрібний бізнес, наприклад, ті ж самі знамениті західні мініпекарні біля будинку.У нас ситуація кардинально інша, але при цьому можна відмітити, що потенційний попит на свіжоспечений і смачний хліб у форматі “пекарня біля будинку” величезний. Яскраве підтвердження тому сплеск продажів того ж грузинського хліба ” шоті”, не дивлячись на його певну специфічність (в порівнянні з традиційним хлібом) він користується популярністю і міні пекарні по його виробництву ростуть як гриби. У чому секрет?

         Все досить просто, ніша між двома сегментами порожня. З одного боку, масове виробництво хліба великими виробниками, а з іншого –  роздрібний продаж випічки (як правило, солодкої) в кафе, а сегмент свіжого хліба з печі (власне саме вона дуже популярна на заході) у нас простоює. Це і є той самий сегмент для мініпекарні у нас. Цікаво, що перші міні пекарні по випічці свіжого хліба в основному орієнтувалися на соціальні сорти і як наслідок програли цінову війну з масовим виробництвом

         Як висновок, на сьогодні перспективним для розвитку власного бізнесу є формат міні пекарень, що торгує гарячим хлібом елітних сортів і нетрадиційної випічки. На сьогодні відомі тисячі рецептів випікання хліба, що гарантує величезний асортимент продукції, а наявність сучасно устаткування для пекарні дозволяє значно розширити технологічні можливості невеликої пекарні. Додатковим чинником, що дозволяє говорити про перспективність і успішності пекарного бізнесу являється здатність малого бізнесу піти від використання ” просунутих” технологій випікання хліби, які мають на увазі використання розпушувачів, емульгаторів і іншої ” хімії”. По факту, маленька пекарня може дозволити собі ретельно контролювати випуск готової випічки і як наслідок забезпечувати режим “з печі – на стіл”. У такому разі значно скорочується час зберігання готової продукції і її доставки, що власне багато в чому обумовлює застосування таких прийомів великими виробниками.

*

         І так маємо ряд істотних переваг маленької пекарні.

Маленька пекарня – плюси:

  •          – висока мобільність, по виробництву різних сортів свіжої випічки;
  •      – широка номенклатура хліба, що випікається. Плюс до цього невелика пекарня може собі дозволити і роботу з нетрадиційними рецептами, наприклад, того ж французького хліба без дріжджів.
  •          – невелика пекарня має можливість випікати дійсно екологічно чисту і головне здорову випічку, без застосування консервантів.
  •          – попит на хлібобулочну продукцію стабільний, що гарантує рівномірне завантаження потужностей міні-пекарні.

Міні-пекарня – мінуси:

  •          – необхідність стартового капіталу. Навіть у маленьких пекарнях не повного циклу (існує два підходи до концепції міні-пекарні, про них в наступній статті, не забувайте підписатися на блог про бізнес ідеї) потрібна закупівля переліку устаткування для пекарні.
  •          – досить великі площі як для розміщення самої міні пекарні, так і самого хлібного магазину при виробництві. Практика показує, що у великих містах відкриття торгової точки при самому виробництві здатне забезпечити реалізацію 70-90% свіжоспеченого хліба. Менша залежність в невеликих населених пунктах, хоча частенько в такий магазин спеціально приїжджають за купівлею гарячого хліба.
  •          – постійний контроль за якістю продукції, що випікається ( тут як мовиться без коментарів);
  •          – підвищені вимоги контролюючих органів до якості приміщення, устаткування для випічки. Хоча можна відмітити, що будь-який бізнес пов’язаний з продуктами харчування є об’єктом пильної уваги, будь то виробництво котлет або виробництво пельменів, скрізь потрібні ТУу і спілкування з ними.

         Фінансова привабливість міні пекарень менш очевидна, ніж інші аспекти перспективності (говоримо про величезний прихований попит, відносну простоту організації і мінімальної конкуренції). Думаю, що не збрешу коли скажу, що реального рівня рентабельність випічки хліба Ви в інтернеті не знайдете. Експерти заявляють про 30% по кругу на усіх сортах, великі виробники ” плачуть” і говорять про 3-5%. Останніх зрозуміти можна, скажи що бізнес рентабельний тут же змусять знизити ціни. Реальний же досвід однієї міні пекарні не може служити об’єктивним показником ситуації загалом по країні. У цілому після аналізу і спілкування з власниками невеликих пекарень загальний рівень рентабельності випікання хлібобулочних виробів по маленької пекарні у великому місті склав 40%, при цьому в асортимент такого виробництва входила випічка не лише хліба, але і цілого ряду інших продуктів – рогалики, булочки і так далі.

         Висновок, виробництво хліба в нашій країні в міні пекарнях справа як прибуткова, так і перспективна для малого бізнесу в країні. Про саму технологію як відкрити міні-пекарню самому поговоримо в окремій статті, там же розберемо устаткування для маленької пекарні

На цьому все. Нагадаю, що приєднавшись до групи « Про бізнес ідеї для України » Ви зможете отримати безкоштовну консультацію з питань створення нового бізнесу, ідей для власної справи, пошуку інвесторів та оподаткування. Бажаю успіхів у бізнесу.
На ту же тему
  • Бізнес на селі
  • Бізнес ідеї в сфері виробництва в Україні
  • Ідея для бізнесу на селі або як заробити гроші без капіталу
Обсуждение: есть 1 комментарий
  1. Олег пишет:

    Я не згоден, що в цьому бізнесі не має конкуренції. Вона є і достатньо висока. До того ж, необхідні значні вкладення на початковому етапі, наявність значної уваги з боку контролюючих органів призводять до того, що сьогодні дуже мало бізнесменів намагаються розпочати та налагодити роботу мініхлібопекарен. Особисто я не став би починати. До того ж, із засобів масової інформації відомо, що крупні виробники мають дотаціїї від держави. І тому конкурувати з ними важко. А нове обладнання дозволяє їм швидко починати випуско нових видів хліба.

Поделитесь своим мнением

Підпишіться на блог та отримуйте всю нову інформацію першими

Про бізнес ідеї, кредити та банки Всі матеріали опубліковані виключно в цілях ознайомлення. Використання матеріалів можливе лише при умові розміщення індексованого посилання на сайт http://ideya-biznesa.pp.ua Про бізнес ідеї, кредити та банки 2012 - 2014 роки
Про бізнес ідеї, кредити та банки © 2016 ·   Вход   · Тема сайта и техподдержка от GoodwinPress Наверх